Sunday, April 23, 2017

Geta şi Erik, copiii de aur ai alpinismului românesc,au fost ucisi de o avalansa in Retezat

„Am primit premiul Sportivul Anului 2016, secţiunea Alpinism juniori, acordat de catre Federaţia Română de Alpinism şi Escaladă, ca o recunoaştere a două cele mai importante ascensiuni pe care le-am făcut anul trecut. Sunt cea mai tânără alpinistă din lume care a urcat pe Aconcagua, cel mai înalt vârf din afara Asiei având 6862 de metri şi pe Denali, considerat Gigantul Americii de Nord cu o înălţime de 6190 de metri. Mă bucur de efortul de a ajunge pe vârf, pentu mine este ceva special. Mă bucur, de asemenea, de reuăita recentă, din 25 ianuarie, a colegului de echipa Erik Gulacsi - cel mai tânăr alpinist din Europa pe vârful Aconcagua – la 12 ani. Ascensiunile noastre în munţii înalţi din afara ţării au fost realizate în cadrul Altitude Expeditions Team, divizia de munti înalţi a Clubului Sportiv Montan Altitudine“, a declarat Dor Geta Popescu.
Erik Gulasci a stabilit un nou record european de vârstă. A atins vârful Aconcagua, 6962 metri, la doar 12 ani.
„O nouă provocare pe care am dus-o la bun sfârşit. Sunt mândru că am reuşit să escaladez cel mai înalt vârf din afara Asiei, după ce primul meu record European a fost pe Elbrus, în munţii Caucaz în vara anului 2016. Priveliştea de la aproape 7000 de metri te ladă fără cuvinte, uitând de oboseală şi de efortul depus. Fiind cel mai tânăr alpinist din grup pot spune că m-am simţit răsfăţat de cei care m-au însoţit“, a declarat Erik Gulacsi după stabilirea recordului.
Au fost atentionari de avalansa in Retezat.
Parchetul a deschis dosar penal pentreu ucidere din culpa.Probabil ca parintii copiilor ucisi de avalansa vor fi trasi la raspundere.
Am cucerit si eu varful Peleaga,cel mai inalt din Retezat.

No comments:

Post a Comment